Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Procházka po venkově

Přesněji procházka po švédském venkově. Severské sluníčko dává všemu úplně jinou barvu, stromy a tráva jsou zelenější, voda a obloha modřejší a červeně natřená stavení na sebe poutají zbylou pozornost.

Moje procházka začíná příletem do Göteborgu. Z výšky je krásný pohled na přilehlá souostroví, která byla hlavním cílem mé cesty. Souostroví se dělí na severní a jižní, přičemž to jižní není s pevninou spojeno žádným mostem. Spojení tak zajišťuje nepřetržitá lodní doprava. Z centra města jezdí každých deset minut tramvaj do přístavu, odkud vyplouvají pravidelné spoje na jednotlivé ostrovy a místní obyvatele tak dopravují na pevninu. Většina fotek byla pořízena na ostrově Vrango, některé pak na ostrově Styrso.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Petra Fořt Rathouská | čtvrtek 7.6.2012 20:00 | karma článku: 18,10 | přečteno: 1071x
  • Další články autora

Petra Fořt Rathouská

Bodlák za humny

Bodlák je docela nenápadná rostlina, dokud se jí nedotknete...chodím okolo nich každý den a pozoruji jejich sytě fialové květy. Až včera mě napadlo, že bodlák je docela fotogenický....

30.7.2013 v 20:00 | Karma: 16,24 | Přečteno: 446x | Diskuse| Fotoblogy

Petra Fořt Rathouská

Ochutnávání francouzského pobřeží

...ale ano, bez ochutnávání se neobejde žádné cestování. Právě regionální produkty, místní kuchyně, trhy, to je přece bohatství každého kraje. Toto je tedy malá ochutnávka bretaňské kuchyně...místní sladké (les crepes) i slané (les galettes) palačinky, ústřice (les huitres), slávky (les moules), karamel ze slaného másla (caramel au beurre salé) a všudypřítomný Cidre.

10.4.2013 v 8:00 | Karma: 18,49 | Přečteno: 623x | Diskuse| Fotoblogy

Petra Fořt Rathouská

Toulání po francouzském pobřeží...

...Normandie a Bretaň. V době tuhé březnové zimy v našich končinách jsem navštívila již jarem vonící Normandii a Bretaň. Fotky byly pořízeny v Le Mont Saint Michel, Cancale, Saint Malo.

9.4.2013 v 18:00 | Karma: 21,93 | Přečteno: 690x | Diskuse| Fotoblogy

Petra Fořt Rathouská

Zelené jezero - vzpomínka na listopad

V listopadu, těsně před prvním sněhem, jsem navštívila francouzské Chamonix. Fotografií jsem ulovila celou řadu, nicméně tyhle jsou od Le Lac Vert, zeleného jezera, které se nachází v nadmořské výšce 1266 m.

8.2.2013 v 12:00 | Karma: 17,44 | Přečteno: 473x | Diskuse| Fotoblogy

Petra Fořt Rathouská

Södermanland aneb po okolí Stockholmu

Södermanland je překrásný kraj kolem Stockholmu. Fotky byly pořízeny v Nynashamn, Dalaro, Vaxholm, Mariefred a Strängnäs.

19.6.2012 v 12:30 | Karma: 27,60 | Přečteno: 2067x | Diskuse| Fotoblogy

Petra Fořt Rathouská

Retro Budapešť

Při návštěvě v Budapešti počasí zrovna nepřálo, takže jsem se pokusila si s fotkama trochu pohrát a vznikly z toho následující "retro" snímky.

6.1.2012 v 16:30 | Karma: 17,18 | Přečteno: 1010x | Diskuse| Fotoblogy

Petra Fořt Rathouská

Podzimní procházka lesem

Podzim je v Belgii jednoznačně nejkrásnějším obdobím. Při nedělní procházce lesem v Ardenách se mi podařilo ukořistit tyto snímky. Přeji krásný den.

17.10.2011 v 12:00 | Karma: 30,51 | Přečteno: 2672x | Diskuse| Fotoblogy

Petra Fořt Rathouská

Finská ochutnávka - sobí polévka a biftek

Finsko je tak trochu jiný svět. Silnice lemují výstražná znamení "Pozor sobi", sobí a losí maso je běžnou součástí místního jídelníčku a všude na vás dýchá chladný severský klid.

5.10.2011 v 18:30 | Karma: 19,60 | Přečteno: 1157x | Diskuse| Fotoblogy

Petra Fořt Rathouská

Barrymu na stopě

Barry, Beethoven a Bohouš tak to jsou asi ti nejznámější bernardýni. Já měla celý život po boku alespoň jednoho bernardýna, tak není divu, že jsem se vypravila tam, odkud pocházejí.

30.8.2011 v 17:00 | Karma: 11,92 | Přečteno: 761x | Diskuse| Fotoblogy

Petra Fořt Rathouská

Po stopách četníka

Douliou Douliou Douliou Saint Tropez... vzpomínáte si píseň z filmu Četník ze Saint Tropez?

26.8.2011 v 11:00 | Karma: 17,10 | Přečteno: 1709x | Diskuse| Fotoblogy

Petra Fořt Rathouská

Sloní chobot v Etretat

Slon, který svůj chobot noří do moře, aby se napil, tak přesně vypadá 70 metrů vysoký útes v městečku Etretat v Normandii, který se nazývá La falaise d ́Aval.

23.8.2011 v 15:00 | Karma: 16,58 | Přečteno: 1458x | Diskuse| Fotoblogy

Petra Fořt Rathouská

Benátská ochutnávka

Benátky pro nás nejsou již ničím neznámým. Při cestě k moři se zde zastavila řada z nás, proto moje fotky nebudou pro nikoho překvapující. Většina z nich je nicméně pořízena za podvečerního slunce a krátce po dešti, což je lehce okořeňuje.

24.6.2011 v 0:00 | Karma: 17,28 | Přečteno: 1363x | Diskuse| Fotoblogy

Petra Fořt Rathouská

Jaro v Holandsku

Kinderdijk, typická turistická atrakce Holandska. I já jsem tam jela obdivovat mlýny. Zjistila jsem ale, že s příchodem jara je tam k vidění mnohem víc ...

20.4.2011 v 15:00 | Karma: 14,70 | Přečteno: 1115x | Diskuse| Fotoblogy

Petra Fořt Rathouská

Belgická ochutnávka: Villers - la - Ville

V Belgii jsem už téměř tři roky ale až teď s příchodem jara jsem objevila zříceninu cisterciáckého kláštera ve Villers - la - Ville. Je to neuvěřitelně tajemné místo, které dýchá klidem a voní minulostí a přitom je pouhých 30 kilometrů od rušného Bruselu. Když se přede mnou uprostřed lesa objevily impozantní ruiny, hned jsem věděla, že je to ideální místo pro vyzkoušení nového foťáku.

25.3.2011 v 0:00 | Karma: 18,48 | Přečteno: 1744x | Diskuse| Fotoblogy

Petra Fořt Rathouská

Toulky podzimním Švédskem

Když jsem své kolegyni ze Švédska nedávno řekla, že se v říjnu chystám strávit v její domovině víkend, bez zaváhání mi odvětila proč proboha jedu do Švédska zrovna na podzim. Já ale vůbec nelitovala, právě naopak. Vždyť právě na podzim příroda hraje všemi barvami a nic nepotěší oko fotografa víc než teplé podzimní slunce.

13.10.2010 v 0:00 | Karma: 18,85 | Přečteno: 1414x | Diskuse| Fotoblogy

Petra Fořt Rathouská

Cabo Girao - magický útes

Byl to můj mnohaletý sen podívat se na tento ostrov, na ostrov plný květů a vůní, na ostrov věčného jara, na ostrov tak blízký a přesto tak vzdálený, na ostrov Madeira.

6.10.2010 v 22:37 | Karma: 13,86 | Přečteno: 1080x | Diskuse| Fotoblogy
  • Počet článků 17
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1226x
Ráda cestuji a na cestách fotím. Ráda vařím a na cestách ochutnávám.

Seznam rubrik